fredag 11 juli 2014

En heldag i Båstad och en av höjdpunkterna var mötet med Mats Wilander.



Dagen startade tidigt med att Mårten och jag körde till Båstad. När vi kom fram åt vi en jättegod frukost med goda mackor, juicer, kaffe och ägg med räkor och majonnäs. Vi blev erbjudna champagne också, men det tyckte vi var liiite för tidigt.  


Här var dagens program för vår generösa inbjudan. 


Mårten tillsammans med sympatiska och duktiga Andre´Steen. 
Dagens hemliga gäst var ingen mindre än MATS WILANDER! Vilken överraskning och så trevlig han är.... Här är han tillsammans med Svenska Tennisförbundets egen Peter Bengtsson.

Mårten fick fina tips av Mats inför VM d.v.s Vitemöllamästerskapen.

Två glada tennisentusiaster, kanske på lite olika nivå, men ändå....

Ja, du Mats Wilander, jäkligt kul att ses och min fru gillar att fotografera.

ALLA i vårt lilla gäng ville bli fotograferade med tennislegenden. Här är det vår trevliga och generösa värd Martin.

Också var det min tur att bli fotograferad tillsammans med den tennisspelare som man har följt och beundrat på avstånd.   Jag ber om ursäkt för dagens frisyr men det var så varmt, så det enda man kunde ha var en stram knut högt upp på huvudet.

Alla i vårt gäng ville bli fotograferade tillsammans med tennislegenden.

Här ger Mats en liten lektion i hur man tar den bästa selfien.

Sympatiske Mats Wilander i egen hög person.

Efter kändismötet var det egentid och den ägnade jag åt shopping och medan Mårten träffade en affärsbekant så passade jag på att ta en titt i Båstads Tennismuseum. Där fanns förstås massor med bilder och reportage om just Mats Wilander. 







Så här kunde ett tennispar se ut på den gamla goda tiden.

Som sagt efter museum och shopping var det dags för lunch och en eftermiddag med jättebra tennismatcher och fler kändismöten samt besök vid Pepes Bodega.
Mer om detta i nästa inlägg för nu måste  jag sova. Det har varit en lång men jättehärlig dag!

Kram på er alla!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar