fredag 4 juli 2014

Några bilder från denna sköna sommardag.

Vilket underbart sommarväder det har varit idag. 
Jag har bakat ( i morse för sen blev det för varmt) och solat.

Här är en glad dotter på väg till Lomma.  
 

Min ovanliga "Ipomea" eller "Blomman för dagen" slog ut idag. 

Jag bakade bl.a dessa bullar med rostade solfrön på. Supergoda med ost och skivad tomat och persilladokrydda på.

Detta mina vänner är Rimbobullar (inte Rimgo) och här är det bara glasyren som fattas. Det lite speciella med de här bullarna, ja förutom att de är jättegoda är att de kalljäser i två timmar som enda jäsning. Detta gör dem när de är klara och ligger i formarna. Praktiskt...   

Jakob fick frukost på sängen idag. Man måste skämma bort dem "små" lite.... 

Idag plockade jag in en bukett med olika lila blommor.,(rölleka, flox och vädd.)
Min gamla blå-vita kruka med lock dammades av och fick agera vas. 
Här tillbringade jag en del av dagen. Inte helt fel.....

Nu BÖRJAR fotbollen!!! Heja,heja!
Nu blev det MÅL till Brasilien. Nej, nu måste jag titta med båda ögonen.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar