måndag 14 juli 2014

Fortsättning av dagen i Båstad med kändismöte, Torekovsbesök och annat kul.

Efter spännande tennismatcher fortsatte vår dag i Båstad med 
flanering i hamnen, glassätning, solsken, avkoppling och 
feststämning utanför Pepes m.m.  
Jag i vimlet denna varma och härliga sommardag.


Fina båtar i hamnen, Mårten?!


Här ligger ett danskt par och tar en siesta i sin "lilla" båt.

När vi var ute på piren ringde Johanna och berättade glatt att hon hade kommit in på sitt förstahandsval till högskolan. "Du pratar med en blivande kriminolog",sa hon när vi svarade.
Grattis Johanna, duktiga tjejen!!  

Glass i hamnen smakade perfekt. Melon och hallon-lakritssmak.

Nästan i samma storlek som vår båt i Vitemölla. Hehe....
Utanför Pepes Bodega var den här lilla gröngölingen parkerad. En Lamborghini i 1,5 miljonersklassen. Inne på Pepes dansade ungdomarna på borden klockan tre på e.m och då och då sprutade någon yngling ut några flaskor champagne. 
Precis som det ska vara i Båstad under tennisveckorna med andra ord. 

Ace of Bace, Ulf Ekberg med sin Johanna Aybar poserade snällt för kändsifotografen d.v.s undertecknad. 
Den snälla bilinnehavaren lät stolt småkillarna provsitta sin bil. Och föräldrarna fotograferade flitigt. 



Vi avslutade denna trevliga och innehållsrika dag med ett kvällsbesök i vackra Torekov innan vi styrde kosan hemåt igen. 


Detta tyckte maken stämde på pricken in på honom. 
Nej, det var faktiskt jag som fick syn på skylten.  

Vackert......

Fint hus i det idylliska Torekov.

¨Ha nu en fin dag!
Här regnar det just nu men i morgon ska ju solen komma tillbaka! :)

4 kommentarer:

  1. Hej söta du !! Vilken fin blogg du har, och vad glad jag blir då du är inne på min blogg !! Ha det gott, Kraaam Anette

    SvaraRadera
  2. Tusen TACK Anette! Vilken ära att du har varit inne på min blogg. Jag har läst din underbara blogg i många år. Stor kram så hörs vi säkert igen. Ha en härlig fortsättning på sommaren däruppe i norr! Kram Anneli

    SvaraRadera
  3. Har du slutat blogga?? :/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Nej då jag har bara en liten bloggsemester ocu kommer snart tillbaka med MÅNGA nya inlägg! Stor kram B-)'

      Radera