fredag 4 juli 2014

Vacker bok och blomsterbord a la vintage. .

Gomorron på er alla glada bloggläsare! 
Idag startade dagen ganska tidigt. Johanna skulle iväg till Lomma för sol och bad och Mårten skulle till Limhamn genom arbetet. Jag funderade lite på att åka med honom men backade ur. 

Istället började jag dagen med att baka. Det blev både Rimbobullar ( inte Ringo ( Starr) som jag skrev i ett tidigare inlägg) och källarfranska. 

Jag måste bara visa er några bilder ur en väldigt vacker bok som jag har haft i många år. 
Det är Lena Andersson som har både skrivit och gjort de vackra akvarellerna. 
Det finns bl.a ett rostema i boken och mycket, mycket annat. 
Ser ni boken på loppis eller i en bokhandel så slå till.   




Det här gamla, slitna blomsterbordet köpte jag på "Haven" i Gärsnäs för flera år sedan.
Nu har det hamnat på altanen med söta lobelia och nejlikor i. 

Nej nu ska bullarna in i ugnen och sen ska jag ut i solen.

Kram på er och idag är det ju FREDAG! 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar