onsdag 2 juli 2014

Rosens Dag och kakor till Jakob!

Onsdagskväll och jag kom på att det är ROSENS DAG. Jag sprang ut ( nåja, gick raskt) i trädgården och plockade ett fång med rosor. Det är de småblommiga, rikblommande Fairy- rosorna som jag plockat. 

Jakob blev extra glad idag när jag överraskade honom med två av hans favoritkakor till fikat idag. Han älskar småkakor med havregryn oc idag blev det vanliga havreflarn och dessutom en sort utan russin som hamnade i småbrödsformar.      



Första sorten havrekakor. 

Och vanliga havreflarn med russin.
De flöt ut över hela plåten men smaken var gooood.

Det är inte helt lätt att fånga Jakob på bild. Han är verkligen ingen linslus, vår son.
När jag sa att Maria vill ju ha ett foto och titta på när hon är i Norge så ställde han upp på detta.

Varsågod, Maria!!!

Ha en fortsatt skön kväll mina kära läsare.
Jag ska sätta mig på altanen nu en stund och läsa.
Maken spelar tennis, Johanna är i ( gissa) Lund.

Jakob sitter vid datorn och jobbar.
Han har fått i uppdrag att översätta texter från engelska till svenska som sommarjobb.
Perfekt att kunna sköta detta hemifrån.

Jag njuter av lugnet i hemmets stilla vrå... Ingen fotboll ikväll och jag saknar faktiskt det.   


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar