söndag 13 juli 2014

Loppis, god lunch och hämtning av dottern i Vitemölla.

Nu medan vi väntar på FOTBOLLSMATCHEN kan jag ju passa på att göra ett snabbt inlägg från lördagen. Jag körde hemifrån klockan halv sju för att först göra ett besök på loppisen på "Suckarnas gång" i Simrishamn. 
Där kan man hitta det mesta och jag gjorde faktiskt några fynd. Visar senare.
Jag träffade min loppiskompis Katarina och vi är vana loppisbesökare vi och har gjort en hel del fynd tillsammans.  


Efter loppisen, torgbesök och lite annat så åt jag en god lunch på Börje Olssons.
Så goda pajer, fräscha sallader och olika sorters skinkor, röror m.m.   



Efter denna goda lunch blev det årets första mjukglass med strössel i hamnen.


Sen var jag i precis rätt tid då "Vacker Vardag" öppnade. "Vacker Vardag" är en mycket trevlig affär i i utkanten av Brantevik. Det är samma ägare som har den populära affären "Oscar & Clothilde" i Stockholm.  



Här finns det många fina saker. Öppettiderna är sommartid  alla dagar 12.00-17.00.





Jag köpte ett par småsaker och sen körde jag vidare till Vitemölla för en fika med svärföräldrarna och för att hämta hem Johanna som varit där sedan i torsdags. Hon har hunnit med en blåsig hamnfest och annat kul tillsammans med sina kära Vitemöllakompisar.

Efter kaffet och svärmors nybakade kardemummakaka körde vi till mina föräldrar för en trevlig pratstund och lite fika till.

Nu får ni ha en härlig fotbollskväll eller vad ni nu ska hitta på så hörs vi imorgon.
Jag kom precis på att jag har ju ett inlägg till från Båstad. Det är ett kändispar som minsann fastnade på mina bilder och ni kan ju gissa VEM så får ni svaret i morgon.

Gokväll och KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar