onsdag 2 juli 2014

Ett TV-serie tips och sommarlunch.

Nu under sommaren repriseras den fantastiska brittiska serien "Tillbaka till Aidensfield". Den är säkert okänd för de flesta men för många år sedan råkade jag se den på dansk TV.
 Om man gillar engelska landsbygden och musik, kläder och miljö från 1960-talet, så se ett avsnitt och berätta vad ni tycker... 
Handlingen kretsar kring den lilla brittiska (fiktiva) byn Aidensfield
 och människorna som lever där.   
Bilarna, musiken, miljön, kläderna och de fantastiska personligheterna. Denna kombination.
 I say no more.....  

En scen från Aidensfield. Just love it. Jag ska banne mig åka till Yorkshire och uppleva miljön på riktigt. Det har jag tänkt länge men nu ska det bli av. 


En kanna inköpt i England och ett wienerbröd (dock inte till mig, jag "håller igen")
 passar till den brittiska  stämningen.  

Det blev en köttfärs-ostpaj till lunch idag. Perfekt när man har köttfärsröra över. Jag håller inte igen på allt....



Lunchen är serverad. Nej, jag sitter inte och dricker vin mitt på ljusa dagen. Det är ren blåbärsjuice, men lite roligare att servera i ett vinglas. Så det så....

Kan en efterrätt vara somrigare?? Färska hallon med mjölk och lite socker.

Ha en skön eftermiddag!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar