torsdag 10 juli 2014

Halkkörning, lång pratstund, bilprovningen och intressant möte med Danne Stråheds far.

Äntligen kommer dagens inlägg. 
Dagen startade tidigt med att väckarklockan ringde klockan kvart över fem. PÅ SEMESTERN!
Jo, för idag skulle Johanna köra halkkörning på Bulltoftabanan i Malmö och jag hade lovat att vara chaufför. Efter 3,5 timme i härlig morgonsol, starkt kaffe och en lång pratstund med en av de andra morgonpigga föräldrarna så körde vi vidare till Bilprovningen på Valdemarsro. 
Lika bra att passa på och beta av nödvändiga sysslor när man är igång....    
Här kommer Johanna körande i strålande morgonsol.


Glada tjejer, Johanna och Katya när allt var klart. Nervöst men jättekul hade det varit.   







Riskutbildningsintygen är klara och vi kan äntligen köra vidare.


Som sagt, bilprovningen nästa och vi testade oss igenom några av dryckerna
 i kaffeautomaten. 



Medan vi väntade på att vår bil skulle bli klar så bekantade vi oss med den här gentlemannen. Han var pratglad, närmre 90 år och pappa till Danne Stråhed berättade han glatt. Han hade bott hela sitt liv i Malmö och i samma lägenhet i 50 år.
 När jag frågade om jag fick ta ett foto så sa han:
" Nu du, Johanna ska vi vara med på ett foto."
Trevliga möten i vardagen.....



När vi efter denna långa förmiddag äntligen kom hem igen var det en stor lastbil som flyttade ett helt hus nära oss. Se bild ovan.
Då hade vi även hunnit med ett M´c Donaldsbesök, dock inte för mig.
Jag åt sill, nypotatis, ägg och gräddfil. Så somrigt och gott.

Nu har vi (läs: jag) tittat på händige och piffige Ernst. Som han kan. denna man!
Mårten har kommit hem från Stockholm (och nej, han hade inte hunnit med Svenskt Tenn.....)

Johanna har nu åkt till Vitemölla och Jakob jobbar med sin översättning.
Jag ska snart gå och lägga mig nu faktiskt. I morgon (tidigt igen) bär det av till Båstad för en heldag med maken som inleds med frukost och fortsätter med kändisspan, shopping, tennistittande, lunch och annat trevligt.

Usch var det här blev långt, förstår om ni inte orkar läsa.... 

Kram och natti, natti....

    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar