onsdag 9 juli 2014

Lite japanskt i trädgården, söt ask från Greengate och snart fotboll igen!!!


Hej på er alla.... Är det fler än vi som har supervarmt inne i huset. Det blev ganska märkbart när huset skulle städas idag. Svetten rann och det var inte skönt alls. 
Nåväl inte klaga nu för sommaren och värmen är härlig! ( för det mesta i alla fall) 

Den här söta asken har jag köpt på  Butik Älva i Hörby där söta Jessica har ett härligt sortiment av prylar från "Green Gate". Man kan även handla på nätet på följande adress: www.butikalva.se

Detta är alltså en ask fylld med söta tags att sätta på t.ex presenter eller burkar med hemlagat innehåll. Några av mina GG kaffemuggar har jag också köpt hos Jessica.


Här i vår lilla japanska trädgårdsdel är det svalt och skönt. Faktiskt ganska enkelt att fixa till om någon tycker att det ser fint ut. Bamburör i olika storlekar som man målar svarta, silverklot och till detta en vanlig träbänk som vi också har målat svart.  

Till höger om bänken har jag planterat två små citronverbenaplantor som har vuxit till sig och doften är helt fantastisk. Underbar citrondoft. Kan med fördel användas i drinkar ( yes!!).
Har ni inte en citronverbena så måsta ni iväg och köpa!!!!


Nu ska jag sätta mig på altanen och läsa innan det är dags för fotboll igen.
Den roliga filmen "Mina, jag och Irene! sänds på TV4 nu, men det är för skönt ute, så nej den hoppar vi över.

Ha en fortsatt bra kväll så hörs vi snart igen. Kram



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar