tisdag 1 juli 2014

Fortsättning följer med besök hos föräldrar och moster.

Johannas och min färd fortsatte till centrum av min gamla favoritstad Ystad. Här jobbade och bodde jag en gång i tiden. Ja, det var måååånga år sedan....

En ny affär som Mona tipsade om besöktes igår. Helt klart värd ett litet besök, "Gadegrim". 
Här fanns en utsökt blandning av kläder, lite inredning, väskor och annat fint. 
Just nu är det REA.

Foto som jag tog på "Gadegrim".

Här parkerade jag INTE, nej. No mercy....
Vi gjorde även ett litet stopp hos mina föräldrar och där var denna lille sötnos på besök.
Vill du ta ett foto på mig? sa han nästan direkt. Han känner sin faster, lille Henning. Hehe.  

Storasyster Annabelle poserar i sina nya, fräsiga leopardpants.


Mors fantastiska hortensia. Detta är EN planta. Hon har "gröna fingrar", hon!

Johanna busar med småkusinerna, vilket de älskar.


Jag körde en liten sväng och hälsade på min moster Ingrid och morbror Bosse också.
Ingrid har också fina blommor i sin trädgård och ett fantastiskt grönsaksland.

Ska jag stå här, Anneli???

Jag blev bjuden på kaffe,  frasiga våfflor med alldeles nykokt jordgubbssylt och vispgrädde samt en trevlig pratstund.

Johanna och jag var hemma igen klockan elva efter en innehållsrik eftermiddag/kväll.
 Då väntade fotboll och lite snack med sonen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar