måndag 7 juli 2014

Tropisk värme, störd nattsömn, tidig busstur och fika.

Hej på er.... ÄNTLIGEN ett litet inlägg från mig denna första dag i vecka 28. 
Jag startade dagen med en tidig busstur till Harlösa av alla ställen. 
Där hämtade jag den äldre av våra bilar som fått nya katalysatorer.

På hemvägen körde jag den otroligt vackra vägen via Övedskloster, till mina föräldrar.
Vi fikade i värmen och hade en trevlig pratstund.
Jag handlade och sen körde jag hemåt igen.
Nu är kylen fylld med diverse godsaker. 
Så fin väg.....
  


Jag var i närheten av Åsums gamla kyrka. Körde dit och kände lite nostalgi.
Där gifte vi oss för en herrans massa år sedan.
Kyrkan är så söt där den ligger inbäddad i grönska. 

Vilken kontrast mot detta fula hus som ligger mittemot kyrkan. 

Nyutslagen vacker vallmo i föräldrarnas trädgård.

Blommande clematis.

Vacker kombo av rosa ros och mörkblå clematis.

Nu har jag sovit middag en stund för nattsömnen blev störd av ett gäng getingar som kom in.
De har byggt bo i en av våra ventiler och i natt kom det in ett litet gäng på 7-8 stycken genom dne öppna altandörren. Vi fick ut alla men sen var det svårt att somna om. Jag läste då ut min tegelstensroman. När jag äntligen var redo att somna om var det ljust ute, fågelkvitter och två timmar tills bussen skulle gå.
Middagssummern gjorde dock susen och när jag vaknade var det helt annorlunda väder, svalt och regn.   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar