fredag 3 april 2015

Åbergs Trädgård och påskfirande hos föräldrarna.

Hej på er alla denna långa fredag! 
Idag har vi varit på Österlen hela dagen och kom precis hem. 

Bilderna nedan är dock från min Ystadstur igår. 
Jag körde nämligen in på härliga Åbergs Trädgård innan hemfärden.  


Här strosade jag runt bland höns och vackra blommor i soligt och fint väder.
( innan nästa hagelskur kom).  



Påskfix! 

Den nya trädgårdsbutiken var jättefin och här inhandlade jag lagerbladsväxt, blommande jättefin kryprosmarin, underbart doftande pepparbuske, pensee´r och lite annat.

När jag kom till mina föräldrar igen satt kusinerna Johanna och
Annabelle och påskpysslade.

Johannas verk!


Morfar/farfar hjälpte också till att måla ägg!

Sen avnjöt vi en god påskbuffe´, mmm så gott det är med mors påskmat!  


Vårt lilla gäng! 

Vacker solnedgång!

Henning masserar Johannas rygg på sitt speciella sätt. Johanna var supernöjd!

Sen var det dags för danska "Badhotellet"!  

Idag har vi alltså varit på Konstrunda, hälsat på svärföräldrarna och haft det bra!
Mer om detta senare.
Nu ska vi titta på slutklämmen av "Let´s Dance" och gott folk,
missa inte den nya isländska thrillern som börjar kl. 22.45.

See you! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar