tisdag 21 april 2015

Heldag i Malmö idag!

Ääääntligen ett inlägg denna tisdag!

Jag har varit på en heldagsföreläsning på Malmö Högskola idag. 
Åkte tåg och buss dit tillsammans med glada kolleger. 
Intressanta föredrag, god lunch och härligt väder. 
Kom hem, åt middag och har nu pratat i telefon med två viktiga personer i mitt liv. 
Nu blir det inte mera gjort denna kväll. 
Jo, förresten, har ju för "tusan" en deg som står på jäsning.  

Nu några bilder från dagen.
Den här färgglada statyn står vid Centralen i Malmö.   

Underbara planteringar i Malmö. Kan det vara vår f.d granne Arne som står bakom dessa??
Så vackert! 

Ännu en vacker färgkombination!

Två glada kolleger och en chef på väg med raska steg till Malmö Högskola.
Jag sprang före och fotograferade.


Dagens program med intressanta föreläsare.

Vackra blommor även inomhus.

Lunchen avnjöts med trevligt sällskap och det blev thaimat. Kyckling, räkor och goda såser. Till dessert blev vi bjudna på friterad banan med sirap och kaffe till detta.  


Lite sol på näsan blev det också på lunchen. Så ljuvligt vårväder.
Här sitter Malin och jag och har det toppenbra!  

Det var fler som njöt i solen.



En av dagens intressanta föredragshållare, Susanna Alakoski.
Alla mins väl hennes bok "Svinalängorna".
Nu var det dock två nya böcker som stod i fokus.

Susanna ställde snällt upp på ett foto.
Hon ville att jag skulle vara med på fotot, men jag står
mycket hellre bakom kameran, som ni vet.

Efter denna heldag körde jag och M-L till Dalby för att leda vår
föräldrautbildning med mycket duktiga föräldrar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar