lördag 18 april 2015

Trädgårdsfix, rivet skinn och vacker blomma.

Hej på er!! 
Idag har jag ägnat flera timmar åt trädgårdsarbete i solskenet. 
Rabatterna har rensats och rosorna har blivit klippta.  

Så här sitter jag nu med rivet skinn för fy tusan, 
vad rosor har taggar precis överallt. 

På tal om blommor så fick jag den här
 vackra hortensian av mina vänner igår, dessutom i favoritfärgen.


Maken och jag har ätit goda räkor, bröd och lite andra goda tillbehör till middag ikväll. Resterna från igår sparas till i morgon.
Johanna är allergisk mot räkor så det passar vi på att äta när hon inte är hemma.

Ikväll är hon på fest på Östgöta Nation och temat var barnkalas.
Hon var så fin när hon gick iväg i sina vippande "pippilottor".

Nu sitter vi här och väntar på Mr Selfridge och en bra film efter det.
Under tiden äter vi supergod lakrits, det är ju ändå lördag.

Ha en bra fortsättning på lördagskvällen så hörs vi i morgon igen.

Kram   



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar