lördag 18 april 2015

Dammiddag hemma hos mig.

Gomorron!!
Solen skiner, och med en oplanerad lördag framför sig och
 en trevlig kväll bakom sig, så känns det riktigt bra kan jag säga. 

Vi inledde gårdagskvällen med en gammal klassiker, GT. 
Till denna serverade jag varm Brieost med tomat, basilika och surdegsknäcke. 
Jag hade även gjort Nachos i ugnen med ost och sötsur chilisås.    


Vårlig dukning. 



Allt är klart och det enda som fattas är kvällens gäster!


Vårt lilla gäng har nu samlats. Vi har träffats ca var tredje månad i snart 20 år och haft trevligt tillsammans. Vi har även gjort små trevliga utflykter tillsammans under åren.
Men framförallt så pratar vi om allt mellan himmel och jord, skrattar mycket och delar med oss av livets små och stora händelser till varandra.  
När vi började träffas var våra barn små och gick på dagis ( jo det hette så då) och vi var själv i 30 - års åldern.  

Det är lite stressigt att vara värdinna när det är dammiddag eftersom man inte vill missa för mycket av "snacket" och man "måste" ju vara i köket också. Hahaha...
Därför blev det inte så många bilder tagna på maten. Jag kan dock berätta att jag bjöd på en mycket uppskattad vårkyckling som tillagats i ugn och som serverades med diverse grönsaker som sockerärter, haricot vertes och broccoli . Såsen hade jag gjort med vispgrädde, dragon, salt, peppar, kycklingfond och dijonsenap. Rostad potatis med vitlök och rödlök serverades också till.       
 

Desserten bestod av chokladkaka med chokladkräm, vispgrädde och jordgubbar.  
 



Till desserten serverades kaffe och avec och sen fortsatte kvällen.


Johanna satt med oss och åt innan hon åkte vidare till nästa fest.

Nu ska jag äta frukost och läsa tidningen i lugn och ro innan det är dags för trädgårdsarbete.
En middagslur ( kanske i solen) och lite god läsning ska också hinnas med denna lediga dag.  
Nu vill jag även önska er en härlig lördag vad ni nu än ska ägna er åt.
Jag tittar in till er lite senare igen.  

Kram/@nneli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar