måndag 27 april 2015

Överraskande Kungsängsliljor och en vas från Berlin.

Hoppas att måndagen har börjat bra för er!! 
Nu skiner solen här och det är härligt efter en regnig helg. 
Kan ni tänka er vad jag blev glad när jag hittade 
dessa raringar i rabatten. 
Kungsängsliljor som jag planterade ut i rabatten förra året 
och som nu blommar på nytt. 
Riktigt kul eftersom det inte har fungerat tidigare år. 

Jag älskar dessa små rutiga underverk. 
   

De kanske kan passa i min gröna vas inköpt på loppis i Berlin.
(ännu en med prickar i glas alltså.)
Nej, de små liljorna får allt stå kvar utomhus. 

Vår tidiga bok slog ut för någon vecka sedan och är ett tidigt vårtecken.
Nu blommar även vårt lilla persikoträd på lusthusets baksida.

Ikväll ska jag titta på andra säsongen av Arvingarna, ännu en bra dansk serie.
SVT 1 kl. 21.00.  Den handlar om fyra syskon och ett arv.

Men först middagsfix....

Flera av er har velat ha mitt recept på fisksoppa och det kommer under kvällen.

Kram så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar