torsdag 9 april 2015

Fikastund, årets pelargon och boktips.

Välkommen sköna torsdag! 
Strålande solsken och en ledig dag, nåja inte helt ledig för jag ska 
arbeta i eftermiddag. Några möten och lite skrivarbete ska hinnas med.

Nedan ser ni min nya kaffefavorit när det gäller Zoegas sortiment, nämligen "Fikastund". 
Vi har annars oftast "Skånerost", som de flesta andra skåningar, men denna är faktiskt värd att testa.  



Årets pelargon (nedan) är i en fin plommonlila färg och den
 har jag fått av min vän Ann. 

Jag vill också tipsa om en bok för alla er, som liksom jag, älskar
 serien "Downton Abbey".

Den heter "Lady Catherine och verklighetens Downton Abbey",
och den handlar om livet på ett brittiskt slott på 1920-talet.  

Nu, mina vänner ska jag ta en runda i trädgården och fundera ut
var jag ska plantera mina nyinköpta växter.
Det är ett löjtnantshjärta, en pepparbuske, en julros, en mini-rhodendendron,
en saxifraga, en lagerbladsbuske och en massa hyacinter som ska få sin plats.

Tills vi hörs igen så önskar jag er en fin och solig dag!
Kram/@nneli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar