söndag 26 april 2015

Vän på fika och älskade pelargoner i massor.


Hej på er! 
Söndagen började med att Musse satt och spanade ut på det regniga vädret. 

Sen gjorde jag äggröra med bacon och dukade fram
 frukost tills vår vän Jonas skulle komma.

Tyvärr kunde jag inte vara med eftersom jag blev upphämtad
 av min mor och hennes väninna för att åka och titta på 
samt förstås köpa en massa vackra pelargoner och kryddväxter. 





Pelargoner i massor och i alla sorter som man kan tänka sig.

En av mina favoriter detta år. 

Vit Mårbacka rosenpelargon. 

Som ljuvliga små minitulpaner.


Som många små stjärnor. 

Efter inköpen fikade vi bland säckar och blomsterställningar.
Men kaffet,  mackorna med saltrulle och lakritskladdkakan
smakade utmärkt i alla fall.

Nedan, mina inköp.
Det blev två sorters basilika, två sorters paprika, citrontimjan, sallad, kronärtskocka,
underbar citronverbena, många pelargoner, millionbells och murgrönor.


Hej så länge.....
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar