torsdag 16 april 2015

Jätteloppis och muren i Berlin.



Godmorgon denna torsdag! Jag hoppas att er dag har börjat på bästa sätt! 
Själv har jag vinkat av Johanna som skulle på tidig föreläsning. 
Maken har också cyklat iväg till jobbet. 
Nu är det bara katten och jag kvar här hemma och "vi" har precis 
avnjutit frukosten i lugn och ro. 
Innan snabeldraken åker fram så 
tänkte jag göra ett inlägg till från Berlin. 

Söndagen i Berlin ägnade vi åt nedanstående aktiviteter. 

Eftersom vi (eller rättare sagt Mårten) snabbt lärde sig tunnelbanesystemet 
så tog vi oss snabbt fram till alla sevärdheter. 
Nåja, vi promenerade väldigt mycket också för det är ju ändå 
det bästa sättet att uppleva en storstad . 

Även vägen till målet kan ge väldigt mycket. 


Den här "nallen" visar vilka vägar man kan ta.  





Vi var på Berlins största loppis på söndagen. 

Den äger rum i "Mauerparken" en bit utanför centrala Berlin. 
Massor med skräp och ett och annat vintagefynd fanns det där. 
Jag ska visa er sen vad jag köpte, för något ville man ju ha med sig hem.   


Ser ni Mårten när han botaniserar i alla dessa fyndlådor?


Gatumusikanter och vackra träd i rosa och grönt vid Mauerparken.


Här i närheten gick vi även längs en bit av den grafittidekorerade Berlinmuren 

som står som ett minne.



Lite kyligt var det på söndagen,
men som vanligt så trotsade jag vädret.

Nej, nu ska jag ta tag i städningen här så
lovar jag att vi hörs lite senare.

Kram på er/@nneli






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar