torsdag 30 april 2015

Valborgsmässoafton!

Välkommen torsdag och valborgsmässoafton!
Ledig dag och valborg på samma dag. 
Jag ska använda dagen på bästa sätt och planen är 
städning, lite ogräsrensning i rabatterna, läsa i min helt nya Jan Mårtensson bok och
ikväll ska vi umgås med goda vänner. 

Vi får väl se hur mycket man hinner.

 Jag har förresten placerat ut mina nyinköpta pelargoner inomhus 
eftersom det är alldeles för tidigt att ha dem utomhus.



Här trivs denna trio utmärkt, på verandan med maximalt med ljus och värme.


Det här är min apelsinpelargon och den doftar verkligen apelsin.
Jag hade ett exemplar av denna även förra året och
den blev riktigt stor och fin. 

På köksbänken står två varianter av basilika. Doften, så härlig.
Detta är en vanlig basilika (Genovese) och en som heter "African Blue" och som enligt trädgårdsmästaren skulle blomma rikligt med söta små blommor. Vi får väl se...

Innan jag sätter igång med dagens sysslor ska jag titta på första avsnittet av
"Ernst i Toscana" Jag har ännu inte haft tid att se något av avsnitten.

Vi hörs snart igen!
Kram på er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar