lördag 4 april 2015

En skön dag på Österlen.

Vilket underbart väder som vårens största högtid inleddes med. 
Vi åkte hemifrån tidigt i ett soldränkt landskap. 
När vi kom fram så blev det kaffe och franskbröd hos svärföräldrarna. 

Därefter åkte solstolarna fram för första gången detta året. 
Där satt vi sen och planerade dagens lilla utflykt.  

Soldyrkaren Johanna!

Vi körde först till "Vacker  Vardag" och njöt av 
denna butiks fantastiska läge 
och fina utbud.    



Inspiration!

Vilken utsikt!!

Johanna tillsammans med sin farmor i den söta lilla byn Gislöv.
Här hälsade vi på vår Dalbykeramiker Annika Österlind. 

Annikas frodiga damer gick åt på löpande band.

Livslust!!

Annika tillsammans med sin medhjälpare.


När vi kom tillbaka till Vitemölla hade mina föräldrar precis kommit
och vi avnjöt en jättegod lammstek, den andra denna påsken.   

Mina föräldrar och mina svärföräldrar också vi, förstås.

Till kaffet åt vi Svaneholms mandeltårta. Sa jag hur god den var....

Min far och svärfar trivs bra ihop. 

Efter maten blev det som vanligt en runda i hamnen.

Johanna tillsammans med sin mormor och farmor i sträddet. 



Lugnet har lagt sig.  

På hemvägen kunde vi njuta av denna vackra solnedgång.

Nu är det påskafton och solen skiner även denna dag.
Här pågår förberedelser inför morgondagens kalas.
Sol på näsan och lite vila ska det också bli.

Kram på er så länge..... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar