tisdag 14 april 2015

Shopping i Berlin och några mutor.

Hej på er mina tålmodiga och trogna läsare. 
Nu äntligen ska det bli ordning på inläggen här igen! 

Jag har varit busy, busy sedan jag kom hem från Berlin. 
Jag har jobbat länge på kvällarna, sen har det bara blivit middag 
och slummer i TV-fåtöljen. 

Nedan kommer några bilder från vår trevliga och mysiga Berlinresa i helgen. 
Vi var där två dagar och det var ganska lagom för att hinna med det viktigaste. 
Med diverse sevärdheter, god mat och dryck, umgänge med maken, skön hotellsäng, god hotellfrukost, shopping, solsken och blå himmel så blev det precis som vi hade tänkt oss.   

Alltså, vilket otroligt varuhus "Ka De We" är! Helt fantastiskt måste jag säga. 
Man har ju ändå varit på en hel del varuhus under årens lopp och under diverse resor. 
T.ex Harrods i London, Lafayette i Frankrike, jättevaruhus i Singapore och Malaysia, flotta varuhus i Puerto Banuz, olika outlets i NY och Miami m.m. 

Men detta slår det mesta avseende lyxig shopping i alla fall. 

KA DE WE it is!!!




Jag hittade en förvaring för män med sköna soffor och tidningar.
Där satt de tålmodiga männen medan deras fruar shoppade loss.
Efter 1,5 timme hämtade jag honom igen.
Lite likt barninlämningen på IKEA. Hehehe....
Fina kläder och smakfull skyltning.

Ett stort sortiment av ett av mina absoluta favoritmärken och där står jag ju i spegeln.


Jag är i hatten!




Den här klänningen tyckte vi var väldigt lik Johannas balklänning.
Så vacker! 

Det fanns ett helt otroligt sortiment av precis allt! 

Jag tillsammans med en av alla stora björnar på leksaksavdelningen.
Mårten vill köpa den med sig hem men jag lyckades stoppa honom.


Mat och delikatessavdelningen var helt fantastisk.
Vi trodde att Harrods hade den bästa, men nej denna slog den med hästlängder.




Några av alla varuhusets avdelningar! 

När vi gick in var det ljust och när vi gick ut hade det blivit mörkt.


Inredningsavdelningen var enorm och jag var där gaaanska länge.
Dessa är designade av Fornasetti. 




Skumpan låg på kylning till alla kunder.


Det fanns även en lyxig affär med bara hundtillbehör. Affären hette "Koko von Knebel". 

Här köpte vi te i lösvikt.
Jag fick muta Mårten med några bilutställningar också.

Bilutställning uppåt väggarna.

Och med lite godsaker.

Rolls utställning.


Rolls Royce!!!!

Nu mina vänner ska jag ta ett bad, sen börjar det en ny serie klockan 22.30
på SVT1  som jag tror är sevärd.
Kram på er! Vi ses i morgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar