fredag 3 april 2015

Kärt besök hos föräldrarna och hos min vän Mona! .


 

Gomorron på er! 
Hoppas att ni har det toppen denna lååånga fredag! 
Vi har varit och hälsat på hos mina föräldrar och där välkomnades
 vi av en smaskig mandel-kolatårta med färska hallon och jordgubbar. 

Detta tillsammans med trevligt sällskap, god mat och avkoppling
 gjorde vistelsen till en finfin upplevelse.  


Lammstek tillsammans med goda tillbehör smakade toppen.

Min far och Johanna på kökssoffan.

Nedan en bild från det obligatoriska kvällsfikat som är ett måste
 när vi är hos mina föräldrar och hälsar på.
Det är barnen vana vid sedan de var små och vi har haft
många trevliga fikastunder under åren.
Henning var också på besök och han blev så glad när faster Anneli och
kusinen Johanna skulle komma och hälsa på. 

På skärtorsdagen var jag och hälsade på min vän Mona i Ystad.
Hon bjöd mig på en delikat lunch på Norra Promenadens Restaurang. 
Vi åt en god koljafile´med vispat smör, nypotatis och picklad kålrot. 

Jättemysigt ställe med vacker inredning och god mat.


När jag körde genom Ystad möttes jag av glada kycklingar både här och där.  

 Mona bjöd på smaskiga kärleksmums till kaffet. 
Vi hade en trevlig träff, som vanligt när vi ses.   

 Mona med sin alldeles nyinköpta vårbricka. 


Monas sötnos Lilleman ville förstås också vara med på ett hörn.

Tack Mona för en trevlig eftermiddag och GLAD PÅSK på dig och alla andra fina vänner!!!

Vi hörs ikväll! Kram/@nneli  































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar