tisdag 19 maj 2015

En dag på Kulturen i Lund.


Hej på er!!
Idag har det verkligen varit varierande väder. 
När jag körde till Lund i morse regnade det och var alldeles grått. 
Efter två timmars föreläsning på vackra Kulturen 
så sken solen från en blå himmel. 
När jag under fikapausen var ute och lade på parkeringsavgift 
passade jag på att ta ett par foton av lite av det vackra. 
Ser ni Domkyrkans torn?? 

Körsbärsblom och i bakgrunden AF-borgen.

Magnolian blommar fortfarande utanför Kulturen. 

På lunchen blev det ett besök i den gamla prästgården.

Så här ser det ut invändigt.



På lunchen tittade Anne-Karin och jag på vacker gammal keramik
från olika delar av världen. 



Lite annorlunda gubbe.

Blå-vitt är alltid lika fint.

En sån här ska vi försöka göra själv med hjälp av olivblad.

Den fina butiken på Kulturen.


När vi hade varit lite kulturella åt vi lunch på Kulturkrogen
 och vi kunde sitta ute!!!



Dagens rätt var ångad kummel med potatispure´, picklad selleri och nässelvinägrette.
Det smakade utmärkt och deras salladsbuffe och hembakade bröd är också supergott.  


Heidi kom förbi och ville ta ett foto och så här blev det.

Sen blev det ett par korta ärenden på stan och därefter
skulle Anne-Karin och jag på nya jobbuppdrag.

Nu är det kväll och lite vila i TV-fåtöljen och snart ska vi se första delen av schlagersemifinalen(vilket långt ord..)

Ha det finfint hörru ni!!!
KRAM/@nneli


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar