söndag 24 maj 2015

GRATTIS kära mor!!!!Födelsedagskalas hos mina föräldrar.

Ett stort stort GRATTIS på din födelsedag, min kära mor!!! 

Vi firade henne igår och idag är hon och far på kalas hos min morbror som 
alltså fyller år på samma dag som sin lillasyster.
Mor som älskar blommor av alla olika slag fick fina blommor av alla gäster. 

Här är jag på väg med raska steg till mors kalas. 

Mousserande rose´vin, mmm så gott. 

Vi åt jättegod hjortfile´ med svensk nypotatis, sås, champinjoner,
broccoli, gele´och pressgurka. Om det var gott, ja supergott!!! 


När vi alla satt och väntade på mors goda mördegstårta kom
min skojige make med dessa små s.k bakelser.
Ni skulle sett gästernas minspel..... 

Då kom lilla mor med den riktiga tårtan. Mördegsbottnar med fyllningar av lemon curd, vaniljkräm och dekorerad med jordgubbar, grädde och gele. We love it!!
Mor har gjort denna tårta till åtskilliga kalas under årens lopp.
Nästan alla födelsedagar, barnbarnens dop, konfirmationer och studenter.


Här visar Henning sin faster vad han har lärt sig.


Prunkande rabatter som vanligt....


Två glada systrar i planterartagen i växthuset, mitt under kalaset.

Tack kära mor ( och far) för ett härligt födelsedagskalas med god mat och dryck
och glatt sällskap. Alltid lika kul att ses.
Hoppas att din "riktiga "födelsedag också har varit toppen.

En extra kram till mor idag och en var till er andra förstås.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar