tisdag 12 maj 2015

På kvällsutflykt med familjen i en underbart vacker miljö!

God kväll denna tisdagskväll! 
Lång arbetsdag med avslutning av min och en kollegas föräldrautbildning. 
Vi bjöd våra duktiga deltagare på god prinsesstårta med en fyllning av päronmousse, vaniljkräm och päronpure´ täckt av ett täcke av ljus, ljusgrön marsipan. Så jädrans gott.

Bilderna nedan är från vårt besök i "Körsbärsdalen" i söndagskväll. 
Johanna följde med sina småtokiga föräldrar dit och vi hade förstås kaffekorgen med oss. 

Underbara träd med massor av vita körsbärsblommor med
 en bakgrund av en klarblå himmel.  

Jag och Johanna i vacker miljö. 


















Jag som hade mina gamla trätofflor på mig drattade omkull
 efter ett hopp i backen.
Om Johanna skämdes, nej då hon är van....

Johannas hopp var elegantare än mitt.

Kaktjuvar i fikakorgen.....


Så underbart vackert det är!!! Och så nära dit.
Har ni vägarna förbi Veberöd och Dörröd så kör dit.
Ni ångrar er inte, det kan jag lova! 

Johanna och Mårten. 

Rosa-vita vitsippor.

Vår " chaufför" redo för hemfärd.


Men först en liten avstickare till ett ställe i närheten där
 det fanns rosablommande körsbärsträd också. 



På väg hem igen bland gula rapsfält och blå himmel. Kan det blir mera svenskt??

Nu blir det kaffe och TV här!! Jag tittar just nu på det småmysiga programmet "Trädgårdstisdag". Programmet har fått ett lyft sedan de blandade in lite inredning också.

Må så gott och snart är det helg igen. We like....

KRAM/@nneli



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar