lördag 9 maj 2015

Rosa, rosa, och rosa....

Hej igen!! 
Lördagskvällen är här och denna dag har ilat snabbt förbi. 
Jag gick upp ganska tidigt men sen blev
 det en ganska lång "tupplur" 
för att ta igen lite sömn.  

Jag lovade er ju något vackert och vissa kanske blir besvikna,
 men de som liksom jag älskar blommor håller nog med. 
Jag köpte denna skönhet nu i veckan och det är alla bloggares
 favoritblomma "number one".
När jag frågade "min" blomsterhandlare om lite skötselråd så sa han:
 "Ah, du menar bloggväxten". Haha, han har bra koll han.... 
Den heter i alla fall "Rosenskärm". 
Jodå, jag har spanat in en sådan här ganska länge
 och nu var det dags!
Den ska inte ha så mycket vatten högst en gång per vecka
 eftersom den lagrar vätska i sina blad.  
Visst är det en otroligt läcker blomställning.


Jag kör på rosa även här, milt rosa rhodondendron
från trädgården hamnade i den gamla terrinen.


Ha en härlig lördagskväll, kära ni!

Kram/@nneli





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar