tisdag 26 maj 2015

MÅNS i LUND!

Efter avslutat arbete igår så körde jag in till Lund och mötte upp Johanna. Vi traskade till Stortorget och möttes av ett folkhav bestående av alla som var på plats för att fira Måns när han denna kväll återvände till sin gamla hemstad Lund.

Det blev inga superbilder av Måns denna gång mest på grund av trängsel och att vi kom dit ganska sent. Jag får vara nöjd med de bilder som jag har sedan tidigare. Det var i alla fall jättekul att vara med här denna kväll och se alla som kommit dit trots moln och en och annan regnskur, samt självklart höra Måns sjunga såväl Änglahund som vinnarlåten "Heroes".      
Det var många, många Lundabor och andra som hade kommit för att fira Måns denna måndagskväll. Sydsvenskan gjorde en uppskattning till mellan 10 000-15 000 personer.  

Måns blev intervjuad på scenen, vilket direktsändes i SVT.
Fredrik Ekelund var det som intervjuade.  

Christer Björkman var förstås också på plats. 

I alla fönster runt Stortorget stod fans i olika åldrar. 


Eftersom det denna gång inte blev någon bild på Måns och Johanna så fick vi hålla tillgodo med Johanna tillsammans med "Expressens" utsända bi.  Hehehe...



Nu "sticker" vi!!!

När vi var på väg tillbaka till bilen så träffade vi Fredrik Ekelund från SVT.
Han ställde snällt upp på en bild.  Det var han som intervjuade Måns denna kväll.

Eller två....


Det blev även ett par foton på några av Lunds vackra byggnader.

Vår ståtliga Domkyrka.



Universitetsbyggnaden med tulpanhav framför. 
Här bakom grönskan skymtar "Thomanders Studenthem" fram. Jag tänkte på dig, Stefanie! 


Och denna bild av vita kastanjeblommor får avsluta detta inlägg.
Nu ska jag gå och gratta min käre make som fyller år idag
innan det är dags att bege sig till arbetet.  

Må så gott så hörs vi ikväll! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar