söndag 3 maj 2015

En eftermiddag i Arild, fika på "Flickorna Lundgren",solsken och fint sällskap.

Lördagseftermiddagen tillbringades på ett magiskt vackert ställe nämligen, Arild.
Maken var på styrelsemöte på "Rusthållargården" och jag och Johanna följde med och strosade runt bland de vackra husen, fikade på smått legendariska "Flickorna Lundgren", tog en glass i Arilds hamn och hade en jättehärlig eftermiddag.   

När vi kom in i idylliska lilla Arild möttes vi av detta
 gigantiska magnoliaträd. Ett större har jag nog aldrig sett. 
Eftersom huset där trädet stod var till salu så vågade jag ta en liten gren med mig hem. 
Jag kunde bara inte låta bli. 


Efter en första promenad i Arild körde vi till det välkända cafee´t  "Flickorna Lundgren".
Här satt vi först en stund i växthuset för att sedan flytta ut i trädgården.
Det var riktigt skönt i lä och solsken.
Vi år varsin fralla med skinka och ost och sen mumsade vi i oss kakor.
Dock inget överflöd för priserna är som bekant skyhöga,
en chokladboll kostar t.ex 25:-.  









Kaffet serveras i blänkande kopparkittlar. 

Chokladboll och äppelwienerbröd.


Johanna tillsammans med två av Lundgrens "flickor".







Tillbaka till Arild igen.

Vi sa flera gånger att lite likt Vitemölla är det allt med fina små hus,
hamnen och vackra trädgårdar.  


Så fint denna sköna majdag.

I den lilla kyrkan var det minsann bröllop.
Jag förevigade förstås det vackra brudparet.


I hamnen åt vi glass. 





Här bodde Kajsa Kavat.








Nu är vi framme vid Rusthållargården för att hämta maken/pappan
efter hans möte där.


Vacker dotter!


En skön stund med en alldeles färsk "Sköna Hem".

Innan vi körde hem var vi och hälsade på Amelie och Olof som har sitt sommarställe här.
Några bilder därifrån kommer i nästa inlägg.

Nu ska jag ut i solen igen, läsa tidningar och få lite fräknar på näsan.
Vi ses senare idag!
Kram på er så länge.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar