måndag 18 maj 2015

Måndagens föreläsning och årets första mjukglass.

För precis en vecka sedan var jag på en intressant föreläsning i Stadshallen 
som de söta tjejerna nedan, Eva-Lena och Isabelle höll i. 
De hade bjudit in föreläsare Sofia Berne för att vi skulle få veta mera om
 "Kränkningar på nätet" som var dagens tema.   

Eftermiddagens program.

I pausen blev vi bjudna på goda kanelbullar och kaffe samt mingel.
Jag som var "anlitad" som fotograf minglade runt och fotograferade lite. 

Duktiga poliserna Sara och Malin.

Här har även Håkan hittat sina kolleger.  

Här har vi Eva-Lena tillsammans med dagens föreläsare,
Sofia på Stadshallens scen.

Skolhälsovården representerades bl.a av eminenta skolöverläkaren Ingrid Plantin och Veronika Demmer Selstam som är samordnare för skolsköterskorna i Lunds kommun.
Här fångade jag dem på bild i glatt samspråk.

Det blev årets första mjukglass också.
Inte på det mest charmiga ställe som man kan tänka sig, (Biltemas parkering)
men glassen var supergod. 

Jag fick dessutom trevligt sällskap efter en stund, eller hur Sofia och Mikael??
För de intresserade så var mitt ärende på Biltema att inhandla gräsklipparbensin så att maken inte ska inandas giftiga ångor. Jag köpte även vit sprayfärg till några småbord. 

 
Tjingeling på er så hörs vi lite senare, och tills dess får ni ha en fin måndag! 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar