lördag 9 maj 2015

Fest med humor, opera, allsång, glitter och glamour!


Gomorron alla vänner och välkommen efterlängtade lördag! 
Underbart att ha ett arbete att gå till och som man trivs med, 
men vad vore vardagen utan sköna och lediga helger!! 

Fredagen ägnades åt en givande och mycket intressant dag i Stadshallen i Lund. 
En rad av duktiga föreläsare som Tryggve Balldin och Dag Nordanger (trevlig norsk gutt) och Liv Nilhede lärde oss mer om stress, känslor och barns behov. 

En god kycklingbaguette i solskenet på Stortorget tillsammans med kolleger 
och en runda på torget bidrog till att dagen blev perfekt. 

Efter detta så fortsatte dagen med en för mig rask promenad med stor packning till Kristallen. 
Där pågick dukning inför kvällens fest med 200 personer. 
Jag "riggade" upp kamera, kandelaber, röd matta och sen var det bara att vänta på gästerna. 
Jag var ju kvällens fotograf och alla gäster ställde upp på "the red carpet" 
Några bilder från detta kommer i ett annat inlägg.  


Dukat och klart!!

  

Maria serverar goda laxsnittar som serverades till skumpan.

Flera söta värdinnor, Linda och Karin.

Duktiga Gerda sjöng jazzinspirerade låtar medan minglet pågick.


Och medan festen tog fart på Kristallen flög en luftballong sakta genom stan.

Varannan vin och

varannan vatten...... Eller hur??


Våra tre värdinnor hälsar alla gästerna hjärtligt välkomna till denna fest,
som mitt arbetsteam hade äran att få anordna detta år.  

Tre vackra damer, Annika, Kerstin och Karin.
Skål på er Åsa och Gerda!!! 

Boel i kvällens vackraste glasögon!!


I väntan på den goda maten.....


som bestod av underbart god halstrad lax med räkhollandaise,
örtslungad potatis och  vårens primörer.
Ett par glas vitt vin till detta gjorde måltiden fulländad.

Jag tillsammans med söta Malin som nu slutar hos oss på
Förebyggandeenheten och satsar på nytt boende och arbete i Uppsala.


Ja, vi tar en groupie, ja vi tar en groupie!! 

Sen åkte jag några turer i hissen för att fixa diverse saker och bl.a välkomna FÅFÄNG,
detta supertrevliga spexargäng som kom och underhöll oss på Kristallen.  



Alldeles tomt, tyst och rofyllt på Kristallens entreplan....
precis innan Fåfäng tog plats för lite repetition inför kvällens framträdande.
 


Välkomna Hanna, Johanna, Ina, Katarina och Jenny! 

Fåfäng är på plats på scenen och här ser vi förväntansfulla och glada kolleger!

Galaklädda Annika och Maria! 


Efter det bejublade framträdandet fotograferade jag det härliga gänget på
Kristallens sjunde våning .
Jag fick förfrågan om jag kunde bli deras fotograf..... Hehehe...  

På den för kvällen sista av våra hissfärder mötte vi ännu en av kvällens artister, just det RICKARD SÖDERBERG.
Någon skrek direkt "FOTO" ( faktiskt inte jag....) och så blev det.

 


Nu har Rickard och hans pianist kommit upp till sjunde våningen och här
 passade jag förstås på att ta några foton på de musikaliska pågarna med vacker
 solnedgång i bakgrunden.
Rickard har ju medverkat en hel del i TV bl.a i "Körslaget", "Melodifestivalen"
 och i "Halv åtta hos mig" (vilket vi diskuterade en del, han och jag.)
Det gäller ju att passa på. Hehehe.


Här leder Rickard Söderberg allsång med 200 socialarbetare.
Målet var att vi skulle sjunga 12-stämmigt och så blev det.
Inget öga var torrt, såååå vackert!  
Vi åt dessert också, vaniljpannacotta med syrligt "täcke" och jordgubbar.

Delar av vår enhet och tillika kvällens festfixare.
Tusen tack mina fina kolleger för ett gott samarbete och en lyckad kväll.  

Och här har vi ett trevligt och glatt gäng, Pernilla, Susanne ( tyvärr med ryggen mot fotografen), Anna som undersöker sin väska, Caroline m.fl.  
Kvällens pokal lämnas över till nästa års festfixare och det blev Mottagningsenheten. 

Hittat lite senare på kvällen, tiara och glittriga glasögon som minne
 av kvällens "Glitter och glamourfest".
Blommorna fick vi av Inger Fröman som tack för vårt värdinneskap. 


Solen gick ned och mörkret sänkte sig över Kristallen där kvällen
 fortsatte med dans natten lång.

Vi hoppas och tror att alla "våra" gäster hade en lika härlig kväll
 som vi 16 festfixare hade.
Vi lyckades ändå få in en del under kvällen: bubbel, snittar och röda mattan fotografering till tonerna av härlig jazz,  mingelbildspel, middag med vin, spexargruppen "Fåfäng" som lockade till många skratt, allsång och opera ledd och framförd av Rickard Söderberg med pianist och dans.
Vad mer kan man begära en helt vanlig fredagskväll
 i Lunds nya kommunhus, Kristallen.

Ha nu en fin lördag så återkommer jag lite senare.
Då ska jag visa er något vackert.

KRAM
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar