söndag 18 maj 2014

En kväll på Lundakarnevalen.

Klockan fem igårkväll tog jag bussen in till stan för att nattvandra med kära kolleger. Så här härlig stämning var det på Mårtenstorget då.

Och där startade vi vårt nattvandrarpass. 

Det var ju inte "bara" karneval denna dag, utan också Norges Nationaldag, 17 maj.
Här en stolt norrman med sin flagga.
 

Första besöket var på Barnevalen, där var det lugnt.

I den välbesökta karnevalsshopen fanns det viktig information om både det ena och det andra bl.a denna om T-shirten.

Vackra tulpaner framför universitetsbyggnaden.

Regnbågsflaggan i topp. 

Domkyrkan i sin glans.

Karin tillsammans med ett gäng glada killar i nyinköpta färgglada skjortor. En tjej i deras sällskap sa till oss: "Nu blev de glada att de fick uppmärksamhet". Kul! 

Jag träffade många fina bekanta i folkmassorna bl.a detta söta par, Ulf och Christina! 

Vi var ett gäng glada kolleger som jobbade tillsammans denna kväll. Vi träffades lite då och då och vi hade hur kul som helst på vår lilla paus som vi hade klockan 21 för att stämma av. 

Ett glatt och trevligt gäng, Tobbe och Lina i sina fina västar, tillsammans med två nattvandrarkolleger från Eslöv.
Efter sju timmars vandring bland måååånga tusen  (oftast väldigt glada och trevliga människor) var det dags att tacka för gott samarbete och bege sig hemåt denna vårnatt.

Mitt kära nattvandrarsällskap, Karin och jag kände oss nöjda med de insatser som vi gjorde under kvällen.

Idag festas det vidare i Lund, dock utan mitt sällskap.
Idag blir det en dag med vila för kropp och själ i hemmets lugna vrå.  

Nästa inlägg ska jag visa er bilder på de Lundakändisar som vi träffade på.
See you!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar