söndag 25 maj 2014

Greengatemuggar, en fin dikt av min mor och Mors Dag.

Vilken skön söndag med härligt väder och ledighet. 
Nu blir det lite middagsfix och sen ska vi iväg och göra vår plikt, genom att rösta.

Det här blev de senaste tillskotten till min muggsamling av märket Green Gate. Jag köpte dem när jag var på Butik Älva.

Jättefint med det lilla mönstret på insidag av muggen, tycker jag.  

Även dessa är av märket Green gate, fjärilstags att använda till lite av varje. 

Den här underbara dikten fick jag av min mor.
Så vackert och hon tyckte att det stämde in precis på mig. 
Så kärt och jag blev verkligen glad.

Idag grattar jag förstås min mor på "Mors egen Dag".

Min mor som alltid finns där för mig/oss,  som är snäll, omtänksam,generös och alltid pigg på en utflykt,resa eller bara att ses. Lagar jättegod mat, bakar goda kakor och fixar och donar. 
Hon  är även en finfin mormor och farmor åt sina fyra barnbarn, varav två är mina och två är brorsans.   
Hoppas att du har en härlig dag idag, mor och stort tack för igår. 

Alla ni andra fina mödrar får också ha en fin fortsättning på vår alldeles egna dag!

Själv har jag blivit grattad av mina två fina med presenter, telefonsamtal och annat fint. 




2 kommentarer:

  1. So sweet Anneli! I got a little teary-eyed.

    Hugs!
    Jennifer

    SvaraRadera
  2. Thanks my dear, sister in law. Yes it´s so sweet...
    A big hug to you too
    Anneli

    SvaraRadera