lördag 24 maj 2014

Firande av min mors födelsedag!

Idag är det ingen vanlig dag, för idag är det min lilla mors födelsedag! 
Vi har grattat henne ikväll med presenter och blommor. Vi blev bjudna på grillad hjortfile´, fläskfile´, stekt nypotatis, hemmalagad coleslaw, grönsallad och bea. Jättegott. 
Efter trevligt umgänge med mors syskon och bus med småkidsen och en skön runda blanda mors prunkande rabatter avslutade vi kvällen med kaffe och jordgubbstårta.    

Johanna arbetar som servitris på Lunds Nation ikväll och jag körde henne till bussen. 

Annabelle djupt koncentrerad....

Daggkåpa med stora vattendroppar och löjtnantshjärtan är en fin kombination.

Jättevackra acklejor i ljuvliga färger.

Stora alliumklot.

Min käre far med yngsta barnbarnet Henning. 
Jag fick en fin komplimang av lille Henning ikväll.
Han sa: "jag brukar låtasas att du är en kudde som jag har bredvid mig när 
jag ska sova och som jag kan mysa med." Visst var det gulligt....? Plutten!  
Busungar.....!!

Jordgubbstårta på blommig servis, det är sommar det....
Tack mor och far och ni andra för en trevlig kväll.

Nu fortsätter kvällen härhemma med Mr Selfridge på SVT Play innan jag ska hämta Johanna i  natt.
Kram på er så hörs vi i morgon.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar