fredag 23 maj 2014

Ljus och solig arbetsplats i sovrummet.

Fredag, mina vänner vad sägs om det. Inte alls dumt om ni frågar mig....
Arbetsdagen är slut, solen skiner, en hel helg framför sig, Jakob kommer snart hem och ikväll är det fest i Lund.  
Detta är min lilla arbetsplats i sovrummet.
"Damskrivbord" inköpt för ganska många år sedan på Helsingborgs antikmässa, glasflaskor och burkar med silverlock i olika storlekar och lite annat får plats här. 

Brevhållare i antiksilver och några gamla bläckhorn på hyllan.



Ett gammalt ägg i silver inköpt i en antikaffär i Milano. Ja, det finns minnen till de flesta saker som man har samlat på sig under årens lopp. 

Nej, nu ska två kycklingar in i ugnen till familjens middag.
Själv ska jag ju äta mig mätt på Kristallens goda buffe´ikväll.
Det har också utlovats musik och annan underhållning. 

Kram på er så hörs vi senare ikväll.    

2 kommentarer:

  1. Vad vackert du har det!!! Oh vad jag är glad för att just jag känner dig!
    Kramar Ingrid

    SvaraRadera
  2. Tack gulliga,Ingrid! Och jag är jätteglad att jag känner dig...
    Lycka till med tapetseringen så ses vi på tisdag.
    Kram Anneli

    SvaraRadera