tisdag 6 maj 2014

Hortensia och tända ljus i skymningstid.

Gomorron och hoppas att ni har sovit gott.
Idag ska jag jobba på några olika skolor med diverse samtal, möten och konferenser. Mitt jobb är verkligen omväxlande och intressant. 

Denna vita Hortensia pryder just nu vårt matsalsbord. Jag älskar hortensior men har egentligen inte så god hand med dem. De kan vara superfina och plötsligt så vissnar de bara. 
De är ju lite känsliga för torka och vill ej heller ha det för blött om fötterna. ( förlåt rötterna) 
Om de klarar inomhussäsongen brukar de hamna i rabatten efter ett tag.   

Ljusstake " Season" från Georg Jensen, här dekorerad med en murgrönekvist.
(i sann Ernst-anda)

Jag gillar att fotografera i skymning. Det blir väldigt behagliga färger då.
Nej, nu ska jag äta frukost och göra mig iordning inför arbetsdagen.

Jag önskar er en fin dag så hörs vi lite senare.   

1 kommentar:

  1. Den är väldigt fin - Georg Jensens Season =)
    Sitter o funderar på om jag ska ta o beställa mig en sådan, spanat på den ett tag nu..

    Ha en riktigt fin dag =)

    SvaraRadera