söndag 11 maj 2014

Trevligt umgänge med föräldrar, bror, svägerska och syskonbarn.

Idag åkte maken iväg på äventyr med sitt tennisgäng. Johanna och jag körde då till mina föräldrar och umgicks, åt fars goda, grillade hamburgare, njöt av mors vackra blommor, drack kaffe med nybakad rabarberpaj, spelade Fia med Annabelle ( hon vann....). 
Jag fick med mig tomatplantor och annat från mors välfyllda växthus som jag precis har planterat 
i vårt lilla växthus nu.   
Den här lille, pigge gynnaren kom förstås och mötte oss när vi kom. 

Så vackra tulpaner.


Mor och far har köpt nya utemöbler till en av de sköna sittplatserna i trädgården.
Där ska vi sitta och njuta i sommar.  


Nästan hela gänget äter grillade hamburgare med goda tillbehör. 

Kamouflageklädde Henning äter med god aptit. 

Sen spelade Johanna, jag och Annabelle Fia med knuff. 

Här testar Johanna våra kunskaper på ordförståelse från Högskoleprovet. Johanna fick ett jättebra resultat och fick också veta att endast 2,5 % av alla som skrev årets högskoleprov hade bättre resultat än henne. Stolta föräldrar..... 

Min kära svägerska Jennifer skulle ta hem sin brudklänning efter 11 års förvaring hos svärföräldrarna och passade på att prova den och den PASSADE. Jag ska INTE prova min.....Hehe!!

Nu är vi alla hemma igen och som vanligt ska vi titta på Mästarnas Mästare och jag hejar på Ravelli. Go Ravelli go.....

Ha en fin söndagskväll alla ni,  fina och trogna läsare...... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar