tisdag 6 maj 2014

Vitt i rabatten, tidiga clematisen och Johannas supergoda kakor.

Ikväll när jag kom hem gick jag en sväng i trädgården och njöt av alla dofter och alla blommor. Nedan kommer några av mina vita favoriter.  



Det blir oftast en liten bukett att plocka in varje dag.

Här är det några clematisblommor tillsammans med en limefärgad tulpanknopp.
Mer behövs inte om man har en liten vas vill säga.....

Nej, nu får vi ta tillvara tisdagskvällen här. 
Johanna har bakat supergoda "kärleksmums" som kommer att smaka så gott till kvällens kaffe. 
Jag har några nya inredningstidningar här och en hög med Svensk Damtidning som ska avnjutas. 
Låter helt okej,va?! 

2 kommentarer:

  1. Så många fina blommor! I bland önskar jag att jag hade en trädgård:-) Nu får jag nöja mig med att tjuva syrener från buskarna på vägen hem:-)

    Kärleksmums!! Ja, vad säger man….mums helt enkelt!:-)

    Kram Cecce

    SvaraRadera
  2. Tack Cecce!
    Ja, man får passa på att njuta av syrenerna nu. Doften är ju helt underbar!
    Må så gott och kram
    Anneli

    SvaraRadera