tisdag 15 december 2015

Älskade amaryllis och lite bakplaner.

Tisdagskväll och make och dotter ska snart iväg och spela tennis. 
En skink-ostpaj står i ugnen och ska serveras 
tillsammans med en god sallad.  
Jag funderar på att baka något ikväll men inspirationen tryter lite, 
så vi får väl se hur det blir. 

På baklistan inför julen står det chokladbiskvier, 
saffranskladdkaka, mjuk pepparkaka, och dubbla havreflarn med choklad emellan.

Klenäter, struvor och andra klassiska julkakor bakas ej i detta hem, för ingen äter av dessa. Mandelmusslor däremot är goda. Dessa får jag av min snälla mor. Hon brukar baka en massa julkakor tillsammans med sin syster, min moster Ingrid. En kär tradition. 

Jag älskar amaryllis, både på lök och som snittblommor och både röda och vita. 
Vilka är era favoritjulblommor?




Nu får ni ha en skön kväll!!
Det ska jag ha oavsett om det blir bakning eller om det blir
att bara sitta med benen högt, dricka kaffe och läsa tidningar.

Tjingeling på er så hörs vi snart igen!
Kram/@nneli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar