söndag 27 december 2015

Mässingsfigurer från Svenskt Tenn, inköpta på 90-talet.

Nu har vi precis kommit hem efter en dag på Österlen. 
Vi har hälsat på mina svärföräldrar och hela familjen var med. 
Vi umgicks, åt oxfärsbiffar till middag och pepparkakspannacotta till dessert.

Vet ni vad jag hittade i mina julgömmor för ett tag sedan?

Jo, tre gamla mässingsfigurer inköpta på Svenskt Tenn 
någon gång när barnen var små.
Ja, redan då var den min favoritaffär numero uno.    

Nu får de små mässingsfigurerna stå här och glänsa.

 


Nu sitter jag här och tittar ikapp lite på Play,
program som man vill se men av olika anledningar inte har hunnit se ännu.
T.ex "Fröken Frimans krig", "Weissensee" och "Life in squares".
I morgon är det dags att arbeta en dag och sedan tar ledigheten vid igen. Underbart!
Jag skulle visa er bilderna från gårdagens trevliga middag hos Mårten och Jennifer men jag hittar inte min kamerasladd. Jädrans.....


Ha nu en fin söndagskväll så hörs vi igen i morgon eller när jag har hittat min sladd. :)
Kramelikram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar