söndag 13 december 2015

Vackert glas av Vallien.

Gomorron denna luciamorgon som i år infaller på en söndag.
Jag är uppe tidigt här för att titta på luciafirandet på TV. 
Just nu sjunger Rikard Söderberg, 

Jag lovade ju att visa er min fina gåva som jag fick efter 
25 års arbete i Lunds kommun. 

Mitt val föll på denna vackra glasskulptur signerad av Bertil Vallien. 
Den är 47 cm hög och i en vacker blå färg. 
Igår när solen sken så blev det så vackra skiftningar i glaset.
Jag har inte riktigt bestämt mig för vilket fönster den ska stå i ännu.




Nedan två bilder på kolleger som också var på plats i Stadshallen igår.

Först ut är Marie-Louise Guedj, kär kollega som har arbetat  i många år 

på Hagalundskolan i Dalby.  


Och här har vi Lotti Swahn som arbetar på Nyvångskolan, också sedan många år.
Lotti och hennes man åkte med oss hem efter festen
och vi hade en riktigt kul pratstund i bilen.

Nej, nu fortsätter lussefirandet här och jag säger på återseende!  




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar