lördag 19 december 2015

Känsliga läsare varnas.....


Jag vill börja med att varna känsliga läsare för nedanstående inlägg. 
Vid en snabb titt så ser ni kanske inget konstigt 
men titta lite längre ned så får ni se.  

Två fina tomtar i glas inköpta på Glashyttan i Åhus.

Jag och svärmor var där för ganska många år sedan och gick runt och tittade. 

Vi fick även titta in i glasblåsarnas lilla verkstad.
Jag fick där syn på denna lilla glastomte på en undangömd hylla. 

Det var en rolig historia kring denna tomte, berättade glasblåsarna. 
Jag frågade om jag fick köpa den som en rolig grej och det fick jag. Svärmor var med på det hela och vi hade så kul tillsammans med försäljaren när tomten skulle slås in och betalas.
Varje jul har vi denna smått ekivoka tomte framme. Barnen har nu kommit förbi den åldern när man tycker att det mesta är pinsamt.
De hade det dock jobbigt med denna tomte under några år.   Hehehe....  


Här är han vår egen ekivoka tomte.
Ha nu en finfin lördagskväll! Det ska vi ha!

Kram på er/ @nneli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar