lördag 12 december 2015

En underbar festkväll i Stadshallen.

Gomorron alla fina läsare! 
Nu måste jag berätta om min och makens fredagskväll! 
För några månader sedan damp det ned en spännande inbjudan i brevlådan om en festkväll i Lunds Stadshall där jag efter 25 års arbete i Lunds kommun skulle få motta en minnesgåva.

Igår var det då dags och maken och jag intog Stadshallen klockan 18.00. 
Vi samlades i konsertsalen där vi blev välkomnade av Lunds kommunalråd, Lennart Prytz. Fantastiskt duktiga ungdomar i Lunds Ungdomsorkester spelade klassisk musik mellan alla pris och minnesgåvoutdelningar denna kväll. 

Nedan har Philippa Klette tagit en bild på mig när jag är uppe på scenen för att mottaga mitt pris, ett tungt glaskonstverk av B.Vallien.  
  


Lennart Prytz, kvällens eminenta prisutdelare och konferencier.

Julstjärnor i olika storlekar prydde konsertsalen denna decemberkväll. 

Lunds Ungdomsorkester.

Här ser vi några av kvällens 129 huvudpersoner.

Bakom de stooora instrumenten döljer sig superduktiga unga musiker. 

Efter ceremonin i Konsertsalen serverades det en fantastiskt god och välkomponerad tre-rättersmeny för alla 250 gäster. Vi satt vid ett bord med trevligt sällskap, bl.a så var Lunds socialdirektör, Annika Pettersson vårt sällskap för kvällen.
Hon var där bara för min skull eftersom jag var den enda från socialförvaltningens 600 anställda som fick denna utmärkelse just detta år.
Vi hade mycket trevligt och saknade verkligen inte samtalsämnen.
Annika och jag upptäckte under kvällen att vi har många gemensamma nämnare utöver socialt arbete i Lunds kommun.

Nu till kvällens meny:

Förrätten bestod av bröd, sill, räkor, västerbottenspaj och sushi, i en härlig smaksymfoni.
Öl och "Hallands fläder" serverades till. Snapsen drack vi till passande snapsvisa. 


Därefter fick vi en perfekt tillagad oxfile´med potatiskaka och rödvinssky.
Till detta drack vi ett gott rödvin.

Här har Mårten fotograferat mig tillsammans med Lennart Prytz och vårt trevliga middagssällskap Annika Pettersson. 

Desserten bestod av vaniljpanacotta med färska jordgubbar,
blåbär och hallon samt kaffe. 

Och här har jag förevigat två " gamla" kompisar, Mårten och Rikard Cronqvist.
Rikard äger Finn Inn som stod bakom kvällens underbart goda mat.



Den här bilden från en festsmyckad Stadshall får avsluta denna underbara och generösa kväll med trevliga människor, fantastisk mat, fin minnesgåva och en skön stämning.
Man känner sig onekligen stolt och glad över att arbeta i en kommun som Lund.

Nu blir det frukost och lite senare lovar jag att visa min fina gåva som jag fick igår,
plus lite annat förstås.

Kram/@nneli  

2 kommentarer:

  1. Så roligt att se att det var en fin kväll och att Ni var nöjda med maten! :)

    SvaraRadera
  2. Tack Bodil! ja, vi var verkligen nöjda meds allt och maten uppskattades av alla! Ha en fin fortsättning på helgen! Kram till både dig och Rikard!

    SvaraRadera