lördag 5 december 2015

Söta julpingviner och Österlenbesök.

Lördagskväll och en skön hemmakväll framför TV:n väntar! 
Idag har vi varit på Österlen och hälsat på mina svärföräldrar. 
Vi drack glögg, åt middag, smakade mina saffranssmörbullar till fikat, 
julpyntade och umgicks. 

Nu är vi hemma igen och jag har precis varit uppe på vinden och tagit ned ännu lite julpynt.
I morgon ska jag fixa helt klart och även baka en ny omgång med saffransbullar. 
Nu har vi minsann ätit upp alla. 
Barnen och våra föräldrar har fått och vi har själva ätit,
 så det är bara till att baka mer.  
Ser ni de söta pingvinerna i hyllan. Det är en "gammaldags" tomterad
fast med pingviner istället.  Inköpta på Bruka Design i Stockholm. 

Här är de små sötnosarna.

Nu önskar jag er en härlig kväll inomhus för jösses, vad det blåser ute.

Kram/@nneli 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar