torsdag 31 december 2015

God och trevlig middag hos mina föräldrar.

Nyårsaftonen är här och vi har vaknat till en kall och lite blåsig sådan. 
Solen skiner och det ska bli städning här. Jisses, vad dammet syns när solen skiner in. 
Tyvärr måste granen också kastas ut. Den barrar helt otroligt mycket och alla julkulorna 
håller på att glida av grenarna. 
Det smärtar lite i en julnörd som jag att inte kunna ha kvar 
granen i alla fall tills efter trettonhelgen. 

Nåväl, vi har kunnat njuta av den i nästan tre veckor i alla fall. 


Igår kväll bjöd mina föräldrar på en mycket god trerättersmiddag och vi hade en jättetrevlig kväll tillsammans.   

Nedan mors vackert julpyntade kök, med mina amaryllisgardiner som passar så bra här.



Det vita julhuset var en av mors julklappar.

Henning och Annabelle poserar snällt för faster framför farmors julgran.

Min moster och morbror var också med denna kväll.
Här sitter Ingrid i sin nya fina kofta.


Familjen Webb-Persson.


En god räkbakelse till förrätt.

Huvudrätten bestod av en mör älgfile´som min far själv fällt och
som serverades tillsammans med goda tillbehör.



Och till dessert en supergod Semifreddo ( italienska, som betyder ungefär halvkall, enligt makens översättning) med marinerade citrusfrukter.



Henning visar en av kvällens fina teckningar.

Tusen tack mor och far för en finfin kväll med god mat och dryck, trevlig samvaro med släkt och familj och tack brorsan för det lilla "fyrverkeriet" så här dagen före nyårsafton. Hehehe...

Kram till er alla fina läsare och tack ännu en gång för att ni troget kikar in här på min blogg. ag har läsare i USA, Australien och flera andra ställen runtom i världen, men flest i Sverige förstås.


Jag önskar er nu alla ett riktigt fint avslut på 2015 och ett fantastiskt år 2016.


Ikväll firar vi nyår hos våra grannar och vänner och jag är säker på att vi kommer att mötas av ett tjusigt dukat bord och underbar mat.

Vi hörs snart igen!    




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar