torsdag 10 december 2015

Lite juligt i den öppna kökshyllan och Jeanettes fina virkade skridskor.

God eftermiddag denna 10:e december och Nobeldagen. 
Jag har uträttat en del ärenden idag men är nu hemma och 
sitter och tittar på prisutdelningen en stund. 
Det är lika speciellt varje år att följa denna pampiga ceremoni. 
Det är ju också väldigt roligt att se Sveriges kungliga damer i vackra klänningar. 
Jag gillar verkligen Victorias klänning som detta år gick i en snygg lila 
(enligt experterna så var den auberginefärgad??) nyans. 
Även Sofia var superfin i sin svarta. Och så tjusig Silvia var i sin röda kreation. 
All heder åt de fantastiskt duktiga pristagarna som ju verkligen 
ska vara i centrum denna dag. Men visst är det kul att se lite av den glamorösa delen också.

Vi får se mera när den lååånga Nobelmiddagen tar vid. 
Jag kommer att sitta klistrad framför TV:n i alla fall. 

Nedan har jag gjort det lite juligt i den öppna kökshyllan. 
Några tomtar, doftljus och polkagriskäppar har flyttat in där över julen.  
Även mina röd-vita muggar från Greengate har kommit fram ur gömmorna. 
"Same procedure as last year."

De här söta små nissarna har jag haft i många år och varje jul kommer de fram.

Även de underbart söta, små virkade skridskorna (som Jeanette, en kollega har gjort)
 har självklart kommit fram.

Nu önskar jag er en toppenkväll i glittrig och glammig Nobelanda.

Kram/@nneli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar