fredag 18 december 2015

Avslutningslunch med vacker sång, tal och god julmat.


Fredag mina vänner, vad sägs om detta? 

Idag har det varit avslutning på skolan där jag arbetar och det var som vanligt fin musikunderhållning av både elever och personal, rektorstal, god jullunch och trevligt umgänge. Det var även en del arbete förstås som skulle hinnas med.

Nu får alla pedagoger en välbehövlig ledighet och 
vi andra arbetar på några dagar till, innan vi låter julfirandet ta vid. 

 Här är det den eminenta kvartetten bestående av Carina, Kaj, Daniel och Jens som underhåller sina kolleger och elever i Nyvångskolans ståtliga aula.

På allmän begäran så blev det en repris vid jullunchen, dock utan Daniel.  

Några av mina närmsta kolleger, Rose-Marie, Kristian och Anni
som här glatt tar för sig av julbordets delikatesser. 

Min portion, sedan blev det gröt och kaffe med choklad.

Anni avtackar Alexander som nu bara ska arbeta på högstadiet. Väldigt trevligt tal. 

Klas, Johan och Anni ska här tacka skolmåltidspersonalen som tillagat den goda lunchen. 

Och allas vår Björn af Forselles läser ett rim
med tillhörande paket för Klas.

Och här poserar han i sin fina julklapp.

Ja, nu tar i alla fall helgen vid och den innehåller lite fix och trix hemma med julklappsinslagning och lite annat. Dessutom ska vi hälsa på goda vänner i morgonkväll för att traditionsenligt umgås tillsammans med våra barn, spela julklappsspel och annat kul.

Vi ses i morgon!

Kram och ha en skön fredagskväll.

Här har vi precis ätit crepes med sallad. De var inte vackra kan jag säga, men goda.  :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar