tisdag 8 december 2015

Jättetrevlig måndagskväll på Tirups Örtagård.

Jag tittar in med ett inlägg så här innan det är dags 
att ta tag i denna tisdag. 
Igår kväll var jag tillsammans med ett gäng andra damer på 
ett trevligt event på vackra Tirups Örtagård

Jag tror att de allra flesta skåningar känner till denna 
vackra gård belägen mitt ute på landet utanför Staffanstorp. 

Här kan man frossa i goda bakverk, gott kaffe och smårätter. 
Man kan handla i gårdens butiker med ett brett utbud av te, oljor, keramik, 
doftljus, växter, krukor, leksaker och mycket annat.

Så här välkomnande var det när vi kom dit i vintermörkret. 



Vi fick först ta del av Maria Engströms fascinerande berättelse om hur hennes mycket framgångsrika tillverkning av ljus med fantastiska dofter startade.
Söta och inspirerande Maria delade dessutom ut sex stycken doftljus från en av hennes kollektioner och jag blev den glada vinnaren av ett av dem.  
 
Vi satt i det mysiga cafee´t med gammaldags inredning.
Vilken julkänsla när man steg in i det glöggdoftande rummet med levande ljus,
grangirlanger och annat juligt. 


I den välfyllda utomhusbutiken kunde man köpa julkransar av olika slag,
krukor, mossor och andra fina saker.

Inspireras gärna av nedanstående bilder. 





Fina Maria var en av dem som jag åkte tillsammans med denna kväll och vi var alla överens om att vi hade haft en trevlig och mysig måndagskväll bland alla fina saker, intressant föreläsning, utlottning ( både Maria och jag vann) och god julfika.
Dessutom var det 20% på allt som man handlade denna kväll.   

Underbart söta julpraliner, ett av alla exempel på godsaker i butiken. 

Shoppingsugna damer i butiken bl.a min mor som nappade på min inbjudan om middag hemma hos oss och sedan ljuskväll på Tirup. 

Världens sötaste lilla Elvis visar några av sina konster för kvällens gäster.

Här poserar Elvis fint tillsammans med kompisen, av rasen korthårig collie
 som utbildas till assistenthund. Så duktig. 

Maria gör sina inköp av gårdens trevliga ägarinna Bente och tillika Marias kusin. 

Det var ett doftljus ur serien "Love, Live, Laugh" som jag vann.
"Min" doft är av ljuvligaste lemongrass.

Några doftljus från Maria Engströms första ljuskollektion,
de vackra återvunna glasen med tofs och dofter som choklad/apelsin. 

Jag avslutar med en bild från det mysiga cafee´t.

Tusen tack Bente, Maria och alla ni andra för en så trevlig kväll.
Nu har jag sovit gott till dofterna av lemongrass.

Nu är det dags för frukost och en ny arbetsdag!

Kram på er alla/@nneli  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar