onsdag 16 december 2015

Ernstljusstake, boktips och avtackning av kollega.



Hemma efter en arbetsdag i Lund. 
Dagen har bl.a bestått av APT samt besök och information av Första linjen, BUP. 

På eftermiddagen avtackade vi vår kära kollega 
Mai-Lis som nu går i pension och blir tidsmiljonär. 

Många tillbakablickar och fina tal och skönsång blev det idag 
plus presenter, blommor, kaffe och tårta ( nåväl i alla fall små bakelser). 
Vad som hände med den beställda tårtan är en annan historia.... 

Men först ska jag visa ljusstaken som allas vår Ernst har designat och som jag köpte  
i förra veckan på "Butik Basilika".
Vad sägs om följande lilla Ernstcitat, förresten: 
"Det spelar ingen roll hur mycket elektriskt ljus man tänder, så har den lilla öppna lågan en synnerligen märkvärdig kraft. 
Det är bara han som kan formulera sig så om ett tänt stearinljus.  




Ni ska få et litet boktips också idag!
Om ni liksom jag gillar katter så ska ni läsa denna bok, "Julen med Bob".
Ni har kanske läst de andra om honom och hans husse. Riktigt trevliga är dem i alla fall ! 



Annika, Kerstin, Kerstin och Inger sjunger för Mai-Lis idag! 
Vi, Mai-Lis närmsta kolleger sjöng också en kul liten visa
för henne med text skriven av vår boss, Kerstin.
Jag och Mai-Lis har haft väldigt mycket kul tillsammans under årens lopp. Vi gick på Socialhögskolan tillsammans och har sen arbetat tillsammans i många år också. Jag var bara 22 år när jag lärde känna Mai-Lis som verkligen är en frisk fläkt, ja en färgstark och bright kvinna, som jag brukar säga.  Vi kommer självklart att fortsätta att ses.  
Två bord var reserverade för oss på Kristallen. Tårtan var beställd och allt var klart, MEN det som inte får hända det hände, konditorn fastnade med ärmen och tappade tårtan avsedd för 35 personer denna eftermiddag. Den gick i tusen bitar och kunde inte serveras.

Den rådiga kökspersonalen fann dock på råd och fixade snabbt chokladbakelser med hallongrädde och fin chokladdekoration. Det var nog lite svettigt där i köket ett tag....

Grattis från oss alla!!!

Mai-Lis, dagens huvudperson med en av sina uppskattade presenter och
vackra blommor med matchande bakelser.

Nu har jag precis stekt köttbullar till kvällens middag, samt en massa köttbullar som jag har gjort till julafton och frusit in ostekta.

Nu blir det lite vila och Bondekärlek.
Kram till er /@nneli


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar