onsdag 9 december 2015

Beskow i lärkgrenen.

Hemma efter ännu en arbetsdag! 
Jag håller just nu på och tillagar en köttfärsgratäng som ska bli kvällens middag. 
Kokt pasta i botten på en form, krämig köttfärsröra med mycket vitlök, creme fraiche och tomat och överst ett lager med riven ost. In i ugnen 225 grader ca 15 minuter. 
En sallad till och allt är klart att servera! 

Sen ska Johanna och jag promenera till ett litet glöggevent på "Butik Basilika" och titta på fina saker och mingla lite. 
Därefter ska vi direkt hem för att titta på sista delen av "Bonde söker fru".

Nedan kommer några bilder på min stora lärkgren med söta små kottar.
Kulorna som hänger i denna gren är Elsa Beskows vackra julkolor med motiv från sagornas värld. De säljs bl.a på Tehuset Java i Lund. 
Jag fyndade mina på 70% rea efter förra julen och om jag minns rätt så var det på Emporia. 
   


Nu är maten klar och det är dags att äta.

Kram/@nneli


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar